Ενέσιμες Θεραπείες

Σύγχρονη αναγεννητική θεραπεία και πρόληψη των παθήσεων του μυοσκελετικού

Τι είναι η Μεσοθεραπεία;
Η μεσοθεραπεία είναι θεραπευτική μέθοδος κατά την οποία γίνονται ενδοδερμικές ή υποδερμικές ενέσεις  μικρών ποσοτήτων φαρμακευτικών ουσιών οι οποίες στην περίπτωση της μυοσκελετικής μεσοθεραπείας  έχουν ως σκοπό την ανακούφιση από το πόνο.
Ποιές Φαρμακευτικές ουσίες χρησιμοποιούνται στην Μεσοθεραπεία;
Χρησιμοποιούνται διάφορες φαρμακευτικές και ομοιοπαθητικές ουσίες, εκχυλίσματα φυτών, βιταμίνες κτλ.
Πλεονεκτήματα της Μεσοθεραπείας
Αυξημένη αποτελεσματικότητα φαρμακευτικής ουσίας που χορηγείται σε μικρές ποσότητες και  μόνο τοπικά.
Αποφεύγονται οι συστηματικές επιπλοκές των φαρμάκων.
Μπορούν να χορηγηθούν σε ασθενείς που λαμβάνουν και άλλη φαρμακευτική αγωγή.
Είναι γενικά καλά ανεκτή θεραπεία με μικρή συχνότητα επιπλοκών (εκχυμώσεις, αλλεργικές αντιδράσεις και δερματική κνίδωση).
Ενδείξεις
Γοναλγία
Οστεορθρίτιδα Γόνατος
Οστεοαρθρίτιδα Ισχίου
Τενοντίτιδες
Τενοντίτιδα του Ώμου
Αθλητικές Μυϊκές Θλάσεις
Χρόνια Αυχεναλγία
Αυχενοβραχιόνιο Σύνδρομο
Οσφυαλγία-Ισχιαλγία
Χρόνια μη ειδική οσφυαλγία
Τι είναι η Προλοθεραπεία (Prolotherapy);
Η προλοθεραπεία είναι μια εναλλακτική-συμπληρωματική θεραπεία οποία ανήνει στις αναγεννητικές θεραπείες. Στην προλοθεραπεία γίνονται ενέσεις υπέρτονων σακχαρούχων διαλυμάτων στα επώδυνα σημεία συνδέσμων, τενόντων και αρθρώσεων. Οι ενέσεις αυτές προκαλούν μείωση του πόνου στις περιοχές που πάσχουν και βελτιώνουν την σταθερότητα, τις μηχανικές ιδιότητες και τη λειτουργικότητα των αρθρώσεων. Θεωρείται ότι οι ενέσεις αυτές προκαλούν την παραγωγή αυξητικών παραγόντων που συμβάλλουν στην επούλωση των ιστών που έχουν βλάβη.
Ποιες είναι οι ενδείξεις της Προλοθεραπείας;
Η μέθοδος εφαρμόζεται με επιτυχία σε διάφορεςπαθολογικές καταστάσεις του μυοσκελετικού συστήματος όπως:
- Χαμηλή Οσφυαλγία – Δισκοπάθεια
- Οστεοαρθρίτιδα του Γόνατος
- Πολυγωνομετακάρπια Αρθίτιδα
- Αρθρίτιδα Δακτύλων Χεριού
- Έξω Πλάγια Επικονδυλίτιδα του Αγκώνα (Tennis Elbow)
- Κοκκυγοδυνία
- Tενοντίτιδα Προσαγωγών
- Ηβική Οστείτιδα
- Τενοντοπάθεια Αχιλλείου Τένοντα
- ΠελματιαίαΑπονευρωσίτιδα
Πόσες θεραπείες Προλοθεραπείας χρειάζονται για να ολοκληρωθεί η θεραπεία και με τι συχνότητα;
Ανάλογα με την περίπτωση συνήθως χρειάζονται 3 έως 5 συνεδρίες οι οποίες γίνονται κάθε 2 με 4 εβδομάδες.
Είναι ασφαλής θεραπεία η Προλοθεραπεία;
Η προλοθεραπεία είναι γενικά ασφαλής θεραπεία αλλά πρέπει να γίνεται μόνο από εξειδικευμένο ιατρό. Δεν απαιτεί χειρουργείο, μπορεί να γίνει στο Ορθοπαιδικό Ιατρείο και έχει μικρή πιθανότητα επιπλοκών όπως μόλυνση εφόσον τηρούνται οι απαιτούμενοι κανόνες ασηψίας. Η θεραπεία δεν πρέπει να εφαρμόζεται σε περίπτωση σακχαρώδους διαβήτη, σηπτικής αρθριτιδας, κυτταρίτιδας ή σε τοπικό απόστημα. Επίσης πρέπει να αποφεύγεται σε ουρική αρθρίτιδα και σε περίπτωση κατάγματος. Είναι ελάχιστα επώδυνη θεραπευτική τεχνική όπως κάθε ενέσιμη θεραπευτική μέθοδος. Οι ήπιες ενοχλήσεις που μπορεί να προκαλέσει συνήθως υποχωρούν με απλά αναλγητικά
Τι είναι το Υαλουρονικό Οξύ και ποιος είναι ο μηχανισμός δράσης των ενέσεων Υαλουρονικού;
Το υαλουρονικό οξύ είναι ένα μόριο γλυκοαμινογλυκάνης το οποίο βρίσκεται μέσα στο αρθρικό υγρό. Το υαλουρονικό προσφέρει στο αρθρικό υγρό τις ιξωδοελαστικές ιδιότητες του. Η ποσότητα του καθώς επίσης το μοριακό του βάρος μειώνεται στις αρθρώσεις με οστεοαρθρίτιδα. Ως αποτέλεσμα μειώνεται η λειτουργικότητα της άρθρωσης και αυξάνει ο πόνος.
Οι ενέσεις υαλουρονικού αυξάνουν τη γλοιότητα του αρθρικού υγρού και την ελαστικότητα της άρθρωσης για εβδομάδες μετά τη χορήγηση τους. Αυξάνουν επίσης τη σύνθεση του ενδογενούς υαλουρονικού των αρθρώσεων και της εξωκυττάριας θεμέλειας ουσίας. Επίσης προστατεύουν το χόνδρο μειώνοντας τη φθορά του και μειώνουν τον πόνο επιδρώντας στους υποδοχείς του. πόνου. Έχουν επίσης αντιφλεγμονώδη δράση.
Πότε γίνονται οι ενέσεις Υαλουρονικού;
Οι ενδοαρθρικές ενέσεις του υαλουρονικού γίνονται σε περιπτώσεις ήπιας οστεοαρθρίτιδας κυρίως του γόνατος αλλά κι της ποδοκνημικής, του ώμου και άλλων αρθώσεων που μπορούν να αντιμετωπιστούν ακόμη συντηρητικά. Δεν συστήνονται σε περιπτώσεις σοβαρής οστεοαρθρίτιδας με προχωρημένες εκφυλιστικές αλλοιώσεις οι οποίες πλέον χρειάζονται χειρουργική επέμβαση.
Πόσες ενέσεις Υαλουρονικού χρειάζονται για να έχουν αποτέλεσμα σε περίπτωση εκφυλιστικής αρθρίτιδας;
Εξαρτάται από το είδος και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε διαφορετικού σκευάσματος. Ανάλογα με το μοριακό βάρος και το ιξώδες του σκευάσματος συνήθως χρειάζονται 4-5 ενέσεις ενώ υπάρχουν συσκευασίες μονοδοσικού υαλουρονικού, ενέσεων δηλαδή που μία μόνο δόση είναι αρκετή. Οι ενέσεις αυτές έχουν το πλεονέκτημα της αυξημένης αποτελεσματικότητας, της μείωσης πιθανών επιπλοκών από τις ενέσεις και της ταλαιπωρίας του ασθενούς από την επανάληψη της θεραπείας.
Κάθε πότε πρέπει να επαναλαμβάνονται οι ενέσεις του Υαλουρονικού;
Ανάλογα με τη διάρκεια κατά την οποία οι ενέσεις αυτές είναι αποτελεσματικές συνήθως επαναλαμβάνονται κάθε 6 μήνες. Εφόσον τα καλά αποτελέσματα τους διατηρούνται μπορούν να επαναληφθούν και μετά από 1 χρόνο από την αρχική εφαρμογή.
Είναι επικίνδυνες ενέσεις αυτές;
Εφόσον τηρούνται αυστηροί κανόνες ασηψίας οι ενέσεις αυτές,δεν υπάρχει κίνδυνος ο κίνδυνος μεταφοράς μικροβίων μέσα στην άρθρωση. Πρέπει να γίνονται όμως από εξειδικευμένο Ορθοπαιδικό με εμπειρία στη θεραπέια αυτή.
Τι πρέπει να προσέξει ο ασθενής μετά την ένεση;
Πρέπει να αποφεύγεται η άσκηση και η κόπωση για 48 ώρες μετά την ένεση. Επίσης το σημείο της ένεσης να μην βραχεί για μία μέρα.
Δεν χρειάζεται κάποια ειδική δίαιτα μετά την ένεση.
Η τοποθέτηση πάγου για 15 λεπτά 2- 3 φορές την ημέρα 1-2 μέρες μετά ενδείκνυται.
Αν υπάρξει σπάνια κάποιος ερεθισμός στην άρθρωση μετά την ένεση ο ασθενής μπορεί να χρειαστεί αντιφλεγμονώδη αγωγη για λίγες μέρες. Συνήθως υποχωρεί σε διάστημα λίγων ημερών.
Πώς δρουν οι τοπικές ενέσεις Κορτιζόνης;
Δρουν στους υποδοχείς στεροειδών του πυρήνα του κυττάρου
Έχουν Αντιφλεγμονώδης Δράση
Έχουν Ανοσοκατασταλτική Δράση
Μειώνουν την διαπερατότητα των αγγείων
Μειώνουν την συγκέντρωση των κυττάρων της φλεγμονής
Μειώνουν τη σύνθεση των πρωτεινών της φλεγμονής όπως οι προσταγλανδίνες
Ποιες είναι οι ενδείξεις των ενέσεων Κορτιζόνης
Οστεοαρθρίδα
Ρευματοειδής Αρθρίτιδα
Κρυσταλλική Αρθρίτιδα
Σπονδυλοαρθροπάθεια
Ορογονοθυλακίτιδες
Υπακρωμιακή Ορογονοθυλακίτιδα
Ορογονοθυλακίτιδα Ωλεκράνου
Τροχαντηρίτιδα
Τενοντίτιδες
Τενοντίτιδα Υπερακανθίου
Επικονδυλίτιδα Αγκώνα
Τενοντίτιδα De Quervain
Εκτινασσόμενος Δάκτυλος
Σημεία Πυροδότησης Πόνου Μυών (Trigger Points)
Σύνδρομο Tietze
Σύνδρομα Συμπίεσης Νεύρων
Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα
Ωλένια Νευρίτιδα
Σύνδρομο Ταρσιαίου Σωλήνα
Πελματιαία Απονευρωσίτιδα
Πόση είναι η ποσότητα του Κορτικοειδούς και του Τοπικού Αναισθητικού που Εγχύεται σε κυβικά εκατοστά (κε);
Υπακρωμιακός Ορογόνος Θύλακας: 3 κε
Προηγούμενες Ενέσεις χωρίς Αποτέλεσμα
Αστάθεια της Άρθρωσης
Προφυλάξεις μετά την Ένεση